Arde Gruia! Avancronica unui ceferist moderat

vs





Au mai rămas 9 ore. Până la ce?, ar întreba neiniţiaţii. Microbiştii revoltaţi le-ar reteza scurt interogaţia blasfemiatoare: Cum, nu ştii? Azi joacă U cu CFR! Urmează scurta avancronică a unui meci de fotbal. Orest, ai legătura!

Articol realizat de Orest Cramar

Este CFR vs “U” de sâmbăta asta mai mult decât un meci între locul 3 şi locul 4 din Divizia A?  Toate meciurile dintre echipele de fotbal din acelaşi oraş trezesc pasiuni: Petrolul vs Astra Ploieşti, Lazio vs AS Roma, Manchester United vs Manchester City … şi chiar Poli Timisoara vs UTA Arad (fiind foarte aproape oraşele şi deci trezind aceleaşi pasiuni). Dar la Cluj mi se pare că rivalitatea are mai mult decât o semnificaţie sportivă.

Am observat o ură a fanilor lui “U” împotriva CFR-ului, ură care ar putea să pară a fi o ciudă împotriva dublei campioane a României, o echipă care se bate cu cei grei (cu succes, apropos…). Dacă stau să citesc comentariile fanilor echipelor din Bucureşti la adresa CFR-ului (în ediţiile online ale ziarelor de sport) mi se pare că seamănă mult cu cele ale fanilor lui “U” … că e o echipă a ungurilor, că e formată din străini  şi că nu are fani … şi pentru unii şi pentru ceilalti e o ameninţare. Şi ce mi se pare curios este faptul că fanii lui “U” mai au şi o favorită dintre echipele bucureştene, în special Steaua.

Cred că să ţii cu CFR este o manifestare de patriotism local … da, este o echipă şi de unguri, dar aşa este şi Ardealul … un ţinut şi de unguri şi dacă, în calitate de ardelean, ai aceleaşi idei cu cei din alte regiuni istorice asupra maghiarilor atunci înseamnă că ai înţeles puţine lucruri din viaţa asta. Am fost foarte bucuros când am auzit de ascensiunea unei echipe uitate la Cluj, am fost şi la două meciuri pe când CFR era în divizia B (pe vechiul stadion, nerenovat), am fost uluit de succesele echipei în Cupa Intertoto cu Dorinel Munteanu şi am fost emoţionat de câştigarea campionatului cu Ioan Andone. Nu-mi place că schimbă aşa de des antrenorii, însă regret că m-am mutat la Braşov şi nu pot să-mi mai încurajez echipa pe stadionul Dr. Constantin Rădulescu.

Diseară vreau să câştige CFR, însă nu mă interesează după aceea dacă “U” câştigă campionatul sau retrogradează, asta spre deosebire de manifestările fanilor lui “U” la adresa CFR-ului.





Comentarii

moroshan a spus…
O întîlnire ce candidează deja la categoria "DE LEGENDĂ" ! SUCCES amîndurora, echipelor, adică, iar înflăcărarea peste măsură să fie doar creuzetul în care să se topească dragostea şi respectul pentru Măria Sa FOTBALUL (de calitate) !!!

Haaaiiiiiiii UUUUUUUU :)

Postări populare de pe acest blog

Stonehenge de Maramureş-brand cultural

Copil în comunism

Interviu: Laurenţiu Bădicioiu: Un festival internaţional de poezie şi epigrame are succes într-o lume manipulată şi manipulantă